Complaints and Suggestions
Mechanism for Raising Complaints and Suggestions
The educational platform of the Saudi Patient Safety Center follows the following mechanism for raising complaints and suggestions and how to deal with them, allowing complaints and suggestions to be submitted through the following communication channels:
- The center's email: cs@spsc.gov.sa
- Filling out the communication form available on the website, with a response to be provided within five business days.
Method Used by the Entity to Handle Complaints and Suggestions
The customer service team works to receive complaints and objections through communication channels, record and classify them, and then send them and follow up with the relevant authorities for processing and resolution. After that, the relevant entity informs the authorized person of the procedures it will take to resolve the issue.
- Complaints Closing Period: within five business days.
- Procedure Followed if the Complaint Exceeds the Specified Time for Resolution and Closure: (Complaint escalation policy in case of no response within the specified period).
آلية رفع الشكاوى والمقترحات
تتبع المنصة التعليمية للمركز السعودي لسلامة المرضى الآلية التالية لرفع الشكاوى والمقترحات وطريقة التعامل معها، بحيث يتم تقديم الشكاوى والمقترحات من خلال وسائل التواصل التالية:
- البريد الإلكتروني للمركز cs@spsc.gov.sa
- تعبئة نموذج التواصل الموجود في الموقع وسيتم الرد خلال خمسة أيام عمل.
الطريقة المتبعة في الجهة للتعامل مع الشكاوى والمقترحات
يعمل فريق خدمة العملاء على استقبال الشكاوى والاعتراضات من خلال قنوات التواصل وتسجيلها وتصنيفها ومن ثم يتم إرسالها ومتابعتها مع الجهات المعنية من أجل معالجتها والعمل على حلها. بعد ذلك تقوم الجهة المعنية بإعلام الشخص المخول بالإجراءات التي ستتخذها لحل المشكلة.
مدة إغلاق الشكاوى
في غضون خمسة أيام عمل.
الإجراء المتبع في حال تجاوزت الشكوى الوقت المحدد لحلها وإغلاقها
سياسة تصعيد الشكوى في حال عدم الرد في المدة المحددة.